Crossyn: Impactmaker van het Kwartaal in Tilburg!

Crossyn is met recht een ‘Living Lab’

Door het verzamelen van data en het toepassen van datamining voorziet Crossyn verzekeraars, fleets en dealergroepen van essentiële informatie om efficiënter en effectiever te werken. Maar ook om vervoer duurzamer te maken. Een mooie missie dus. Vanwege de impact die ze hiermee maken is Crossyn uitgeroepen tot Impactmaker van het kwartaal.

Crossyn bouwt sinds 2016 met succes aan een ecosysteem van “Smart driving solutions”. Met krachtige partners als Interpolis, Nationale Nederlanden, Shell, BMW, Aon en Bovag ontwikkelen ze innovatieve diensten en producten onder white label (dus niet onder eigen merknaam). Dit kan nergens anders zo goed als in Tilburg, volgens Erik Kamps, oprichter en CEO. Het bedrijf, dat hij samen leidt met Inge Wirken (COO), telt inmiddels 28 werknemers en opereert vanuit Gebouw88 in hartje Spoorzone Tilburg.
De naam Crossyn komt van het kruisen (to cross) en kruisverbanden leggen (data). “Dus Crossyn vertegenwoordigt eigenlijk een beetje de roots van Tilburg”, vertelt Erik. De ambitie is een Europese marktspeler te worden, met Aon is getekend om Europa in te gaan. “We willen vooral veel toegevoegde waarde bieden, waarbij de techniek een middel is, geen doel”.

Lees meer over deze echte #impactmaker; een snelle groeier in slimme digitale dienstverlening voor de automotive sector.

Bron: Make it in Tilburg

Share This